ceRiteRa RukUn TetanggA 5 iBn SIna… (E1)

Posted by: ,





EPISODE 1


Di bawah cahaya matahari yang agak tak cerah dan angin yang tak berapa sepoi aku duduk lepak bawah pokok kelapa. Dalam hati risau gak takut buah kelapa jatuh tak pepasal arwah tak sempat nak story citer nie kat korang. K r tanpa buang masa kita teruskan ke agenda seterusnya.


Al kisah tersebut lah kisah di sebuah bandar metropolitan(gebang je) namanya Al-Khairiah. Dalam bandar tu ada lah beberapa taman perumahan dan kali ni hati aku tertarik untuk ceritakan pasal taman perumahan terletak ceruk bandar tu atas bukit. Kalau nak tahu taman ni cantik giler. Ape yek nama dia kalau tak silap Ibn SiNa. Aku nak specific kan cerita ke lorong 5 taman Ibn Sina coz law nak cite semua takut korang tak terbaca pulak. Penghulu kat sini nama dia Encik Izani b Daud. Aku sian tengok En. Izani ni terpaksa melayan kerenah penduduk kat sini. Memang serabut.


Dalam mesyuarat rukun tetangga yang diadakan para penduduk sebulat suara dan seleper pancreas bersetuju melantik pak cik Aiman jadi ketua kat kawasan tu. Aku sebenarnya macam tak yakin je dengan pak cik Aiman tu ye ar dia asyik sibuk jual Shaklee je. Tapi setelah hampir beberapa tahun aku tengok area diaorang tu still aman. Pembantu dia ialah Auntie Alin.Pak cik Aiman tu selalu gak kena bebel ngan Auntie Alin coz, balik-balik Auntie Alin yang kena wat keje die. Dah lah Auntie Alin tu frust coz tak lepas temu duga jadi angkasawan perempuan pertama Malaysia atas sebab bulu mata tak cukup panjang. Kah..kah..kah..


-WILL BE BACK-





0

 
photo

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Integer massa. Duis vel libero vitae leo placerat blandit. Sed a nisi ac turpis facilisis facilisis. Pellentesque ut enim. Nam mollis ante. Quisque a eros. Fusce rutrum. Donec suscipit lobortis turpis.

@Tue 24 Feb, 2009 20:16Green Banner: 24 February, 2009Green Banner Vector Graphic http://tinyurl.com/an5ptx

Template and Icons by DryIcons.com