ceRiteRa RukUn TetanggA 5 iBn SIna..(last episode)

Posted by: ,



LAST EPISODE



Sebelah rumah nisah n fadhilah tinggal sekumpulan rakan baik sehati sejiwa lain hempedu lain jantung, buah pinggang serta anggota badan yang lain. Mereka ni baik sejak dalam perut mak masing-masing lagi. Ke mana-mana pasti bersama. Cuma nak masu bilik kecik je asing-asing. Aku risau gak takut nanti semua nak sama takut kahwin pun dengan orang yang sama. OHHHH TIDAKKK!!!!. Mintak jauh. Meh aku kenalkan 4 daripada mereka nie bergelar doctor. Miela doctor bahagian kardiac , Ika doctor bahagian hati semua ada masalah hati gi lah jumpe kecuali sakit hati dengan masalah berkaitan buah hati confirm kauorang akan bertambah sakit. Diba doktor psikatrik dan Nana doctor ortopedik. Dilla pulak genius bab Math and Add Math. Sekarang tengah amik PhD hampir jadi doctor jugak. Seorang lagi Nasirah dia nie akauntan kat syarikat dia sendiri. Mereka semua nie rapat dengan Auntie Alin ye lah katanye masing-masing dah terpikat dengan anak Auntie Alin tu. Lagi satu lupa nak bagi tau Miela jugak merupakan tuan rumah kepada kebanyakkan rumah so tiap2 hujung bulan akan muncul lah dia dihadapan pintu semua. Dia ni tensyen sokmo coz ramai balik kampung bila dia nak kutip sewa rumah. Kengkawan dia pun sama gak pe’elnyer.

Akhir sekali kita berkenalan dengan jiran Mak cik Syida dan Pak cik Syafiq. Mereka adalah empat dara pingitan yang cool sokmo. Tapi jangan terkejut ar dua antara mereka merupakan anggota bomba. Selalu dapat anugerah lagi nama dia Kery ngan Siha. Housemate yang lagi dua nama dia milah dengan nazala milah merupakan wartawan majalah yang popular seantero bandar ni. Nama majalah tu Setinta law tak silap ar. Nazala pulak seorang chef, ce try kueh teow die gerenti bagi sekali nak hari-hari. apa yang aku paling suka pasal dia nie ye lah dah jadi habit dia wat kenduri. Seronok beb. Sape tak suka makan free.. hehehe.

Itulah ceritanya penduduk lorong 5 Ibn Sina. Kadang suka kadang duka, kadang baik kadang gaduh. Tapi takat ni tak ada ar kes-kes mahkamah. Okey lagi ar. Aku harap ukhwah yang terbina antara semua akan kekal 4-eva. All is one, one is all. Many people will walk in and out of your life but only a true friends will leave footprints in your heart. Lastly, aku nak mintak maaf lau aku ada terkasar bahasa terguris limpa dan menggoncang medulla oblongata kauorang. Aku tak ada niat untuk menyakitkan mana-mana pihak kalau terasa tak boleh wat pa ar. Nukilan ni hanyalah untuk menghibur dan mengukir kenangan sebagai tanda ingatan untuk semua warga Al-Khairiah. Doakan kami untuk selamanya. Ciow. Ape-ape pun lu piker lah sendiri.

-T A M A T-


Hak cipta terpelihara milik AKU.

Siapa AKU? AKU adalah AKU….


  • Cerita ini adalh hak cipta tulen dr penulisnye.. so sebarang peniruan pengcopyan n pempozeran amatlah dilarang sama sekali.. jujur pd dr sendiri.. ktorg tak nmpk yg MAHA ESA nampak.. so BEWARE.
  • segala yg ditulis hanya gurauan dan sesiapa yg terasa sepuluh jari disusun memohon maaf
  • Ini adalah sketsa yg dihantar utk majalah sekolah iaitu SETINTA 2008.. tp x tau ar dterima ke x.. hu3
  • arap enjoy dgn post nie.. ok..
  • SALAM......





0

 
photo

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Integer massa. Duis vel libero vitae leo placerat blandit. Sed a nisi ac turpis facilisis facilisis. Pellentesque ut enim. Nam mollis ante. Quisque a eros. Fusce rutrum. Donec suscipit lobortis turpis.

@Tue 24 Feb, 2009 20:16Green Banner: 24 February, 2009Green Banner Vector Graphic http://tinyurl.com/an5ptx

Template and Icons by DryIcons.com